Települési hírek

Legfrissebb híreinket itt találják.

 

Februárban is érkezik a kormányablakbusz

A kormányablakbuszban – a korábban már megszokott ügysegédi szolgáltatások mellett – lehetőség van például a személyazonosító igazolvánnyal, lakcímkártyával, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu-regisztrációra is. A speciális járműben két munkaállomás, ezekhez kapcsolódóan beépített fényképezőgép, nyomtató és szkenner teszi lehetővé a helyben történő ügyintézést. A busz akadálymentesített, így mozgássérült ügyfelek fogadására is alkalmas.
 
A kormányablakbuszon bankkártyával történő fizetés biztosított, ugyanakkor felhívjuk a figyelmet, hogy elkészült okmányok átvételére, illetve gépjárművekkel kapcsolatos ügyintézésre továbbra is csak a kormányablakokban van lehetőség.
 
A Baranya megyei kormányablakbusz a következő helyszíneken és időpontokban várja az ügyfeleket:
 
2019. február 13. (szerda)
Versend (Művelődési Ház)                         9.00 – 10.30 óra között
Szederkény (Művelődési Ház)                 11.00 – 12.00 óra között
Belvárdgyula (Polgármesteri Hivatal)         13.00 – 14.00 óra között
Töttös (Polgármesteri Hivatal)                    14.30 – 15.30 óra között
 
2019. február 15. (péntek)
Borjád (Polgármesteri Hivatal)                     9.00 – 10.00 óra között
Babarc (Művelődési Ház)                            10.30 – 12.00 óra között
 

Útkarbantartáshoz szükséges munkagép beszerzésére került sor Szederkényben

Szederkénybe is jön a kormányablakbusz

Baranyában is elindult a kormányablakbusz
 
Kormány döntése szerint az idei évtől kormányablak-feladatok ellátására kialakított mobilizált ügyfélszolgálatok viszik közelebb a kormányablakok által nyújtott szolgáltatásokat az állampolgárokhoz. Már a baranyai kistelepüléseken élők is igénybe vehetik a kormányablakbusz szolgáltatásait.
 
Magyarország kormánya számára kiemelten fontos, hogy az állammal kapcsolatos ügyeket mindenki egyszerűen, gyorsan, lakóhelyéhez közel tudja intézni. Ezt a célt szolgálja a Baranya Megyei Kormányhivatal kormányablakbusza is, ahol több mint 2500 ügykörben nyújthatnak be kérelmet, indíthatnak ügyet, illetve kaphatnak tájékoztatást az eljárás menetéről az ügyfelek. Az ügyintézést tapasztalt kormányablak szakügyintéző, valamint települési ügysegéd segíti.
 
A kormányablakbuszban – a korábban már megszokott ügysegédi szolgáltatások mellett – lehetőség van például a személyazonosító igazolvánnyal, lakcímkártyával, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu-regisztrációra is. A speciális járműben két munkaállomás, ezekhez kapcsolódóan beépített fényképezőgép, nyomtató és szkenner teszi lehetővé a helyben történő ügyintézést. A busz akadálymentesített, így mozgássérült ügyfelek fogadására is alkalmas.
 
A kormányablakbuszon bankkártyával történő fizetés biztosított, ugyanakkor felhívjuk a figyelmet, hogy elkészült okmányok átvételére, illetve gépjárművekkel kapcsolatos ügyintézésre továbbra is csak a kormányablakokban tudunk lehetőséget biztosítani.
 
A Baranya megyei kormányablakbusz a következő helyszíneken és időpontokban várja az ügyfeleket:
 
2019. január 16. (szerda)
Versend                      9.00 – 10.30 óra között
Szederkény                11.00 – 12.00 óra között
Belvárdgyula             13.00 – 14.00 óra között
Töttös                         14.30 – 15.30 óra között
 
2019. január 18. (péntek)
Borjád                         9.00 – 10.00 óra között
Babarc                        10.30 – 12.00 óra között
 

Minden, amit a kéményseprésről tudni kell

Megyénk teljes területén, minden településén a lakossági tulajdonú ingatlanok és a társasházak égéstermék-elvezetőinek rendszeres felülvizsgálatát a katasztrófavédelem szakemberei végzik el. Érdemes megtervezni és ütemezni a karbantartással, ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat. Célszerű ugyanis nem a fűtési szezonra vagy a szezon előtti utolsó napokra halasztani ezeket a teendőket. Tekintettel az elmúlt időszakban a kéményseprés területén végbement változásokra, a katasztrófavédelem az alábbi rövid útmutatóval igyekszik segíteni a lakosságot, ami tartalmazza a kéménysepréssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat:

Amennyiben családi házban él és a házba nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprés ingyenes. A kéményseprő akkor jön, amikorra a kéménytulajdonos időpontot foglal.
  • Ezt megteheti online a www.kemenysepres.katasztrofavedelem.hu honlap ügyfélszolgálati oldalán, az Időpontfoglalás elektronikus űrlap kitöltésével.         itt: http://kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ugyfelszolgalat
  • Telefonon az előhívó nélkül, ingyenesen működő 1818-as számot hívják. (Rövid adatvédelmi információk után válasszák a 9-es, 1-es majd ismét az 1-es gombokkal az Időpontfoglalás menüt, ahol a bejelentkező ügyintéző, a hívó adatainak felvételével elindítja a vizsgálati időpont egyeztetési folyamatát. A katasztrófavédelem munkatársa visszahívja az ügyfelet, és megbeszélik az ellenőrzés napját és idejét.)
  • E-mailben, a levelet a kemenysepro.ugyfelszolgalat@katved.gov.hu címre küldve.
  • Postai úton a BM OKF GEK részére címzetten, 1903 Budapest, Pf.: 314. címre küldve.
  • Személyesen a Megyei Ellátási Csoport irodájában, hétfőnként 8-20, a hét többi munkanapján 8-14 óra között. Az ügyfélszolgálati pontok címeit itt találja: http://www.kemenysepres.hu/ugyfelszolgalat/megyei
  • A külföldön tartózkodó állampolgárok a +36 (1) 550 1858 helyi díjszabással hívható telefonszámon érik el az ügyfélszolgálatot.
Amennyiben családi házban él és a házba be van jegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprést egy-, vagy kétévente kötelező megrendelni egy kéményseprőcégtől. A megrendelés gyakorisága attól függ, hogy milyen fűtőeszköz van a kéményhez csatlakoztatva. Ha a házban szilárd tüzelőanyaggal fűtenek, akkor évente, ha gázzal, akkor kétévente. A kéményseprésért fizetni kell. Az alábbi linken letölthető egy táblázat, amelyben ki lehet keresni, hogy az ország adott településén mely kéményseprőcégektől lehet megrendelni a munkát. itt: http://www.katasztrofavedelem.hu/letoltes/kemenysepres/Orszagos-nyilvtart-20180322.xls

Amennyiben társasházban él és a lakásba nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprő értesítést követően magától fog érkezni és ingyenesen elvégzi a sormunkát.

Amennyiben társasházban él és a lakásba be van jegyezve gazdálkodó szervezet, akkor a kéményseprő magától érkezik, de a munka díját ki kell fizetni. Ha a lakásnak saját kéménye van, akkor az egész munka díját, ha a lakás a társasház gyűjtőkéményére van csatlakoztatva, akkor a munka rá eső részét kell kifizetni, például egy tízlakásos társasház esetén a munkadíj egy tizedét.  (a társasházak éves sormunkaterveit itt  - találja megyék szerinti bontásban: http://www.kemenysepres.hu/tevekenysegek/sormunkaterv_2019).

A katasztrófavédelem minden kéményseprője végzett szakmunkás, arcképes igazolvánnyal rendelkezik, egységes munkaruhát visel és a munkavégzéshez biztosított autójuk is jól megkülönböztethető, a katasztrófavédelem feliratai, színei jól láthatóak rajta. Felszerelésük korszerű és teljes, minden szerszámuk, mérőműszerük biztosított. Készpénzt nem kezelhetnek, és nem fogadhatnak el, ahol megrendelésre díjköteles munkát végeznek, azt utólag, számlán kell megfizetni.
Továbbra is elengedhetetlen, hogy évente legalább egyszer mindenki ellenőriztesse a fűtőeszközét. Fűtési technológiától függetlenül komoly veszélyt jelenthet a készülékek szabálytalan kivitelezése, illetve a karbantartás és a rendszeres műszaki felülvizsgálat elmulasztása. A rendszeresen karbantartott fűtőeszköz nemcsak biztonságos, hanem gazdaságosabban is működtethető.
 

Jótékonysági bál a Szederkényi Óvoda javára